Crisis management

Je hoopt het nooit mee te maken: een recall van de producten. Als je er onverhoopt toch mee te maken krijgt spelen hectiek en het nemen van moeilijke beslissingen een belangrijke rol.
Ook krijgt men te maken met overheidsinstellingen, afnemers en zeker niet in de laatste plaats de consumenten en de media.

Recalls zijn ingrijpend voor alle betrokkenen. In korte tijd moeten veel beslissingen worden genomen. Een (toenemend) aantal klanten van Frétec heeft ons gevraagd om in het geval van een recall toe te treden tot het crisisteam. Onze kennis komt dan goed van pas. Ook het feit dat wij iets verder van de situatie af staan, komt het nemen van heldere en objectieve beslissingen ten goede.

Omdat een recall situatie zeer complex kan zijn, simuleert Frétec bij diverse klanten geregeld recall-situaties. In overleg met betrokken QA managers zetten wij een natuurgetrouwe recall simulatie op. Hierbij bouwen wij bepaalde stress factoren in, zoals men die ook bij echte recalls kan tegenkomen.

Afgelopen jaren is Frétec een aantal malen betrokken geweest als adviseur binnen calamiteiten teams gedurende echte recall situaties.